waerdtjeopreis.reismee.nl

Feestje, genieten en dankbaar!

Hoi allemaal,

Wat super leuk om te zien en te horen dat zoveel mensen mijn weblog lezen. Ik had eerst zoiets van moet ik dat wel doen, maar ja dus:)

Ik heb weer een paar interessante en leuke dagen achter de rug. Vrijdagmiddag gingen we naar één van de oudste dorpjes van Mtwara. Heftig om de armoede van zo dichtbij te zien. Geen geld, met hele families is een hutje wonen. Zo anders dan wij gewend zijn! Maar het was laat toen we daar vandaan kwamen, en ik moest nog naar huis om alles voor mijn verjaardag klaar te zetten. In Nederland zou ik helemaal aan het stressen geweest zijn maar nu hebben we het gewoon op z’n Tanzaniaans gedaan:)Maar mijn verjaardag feestje was geweldig. Gezellig met een groepje vrienden gegeten, gekletst en muziek erbij want iemand had zijn gitaar meegenomen dus ze hebben ook nog voor me gezongen. Heerlijk buiten gezeten, kaarsjes erbij en ik ben goed verwend met super leuke Afrikaanse kadootjes! Een verjaardag om nooit te vergeten!:)

Het weekend hebben we gebruikt om heerlijk bij te komen en te relaxen. We zijn naar het dorpje Mikindani geweest. Daar is een super mooi hotel namelijk: Old Boma waar je kan eten en zwemmen want ze hebben daar een zwembad. Heerlijk het is zo mooi daar. Ze hebben daar ook aapjes, helaas hebben we die nu niet gezien maar hopelijk komt dat nog!:)

We hebben ook onze vaste betrouwbare bajaj driver (zo’n tuktuk ding) Echt super lieve jongen en hij lacht ook altijd!:) Pas gingen we boodschapjes doen en hij had ons gebracht. Het was weer een warme dag dus we hadden zin in een ijsje. We hadden toen voor hem ook een ijsje gekocht. Zo schattig want hij wou eerst het ijsje bewaren om later op te eten. Maar wij dus vertellen dat het gaat smelten. Hij zat te genieten en hij heeft ons wel 100 x bedankt. Het was voor het eerst in zijn leven dat hij een ijsje kreeg. Nou je dag kan gelijk niet meer stuk. Dat zoiets kleins iemand zo blij kan maken.:)

We hebben maandag en dinsdag rustige dagen gehad. We hebben er ‘kantoordagen’ van gemaakt. Bezig geweest met opdrachten voor stage (ja die hebben we ook nog) en verslagen getypt. De opdrachten zijn met aanpassingengoed uit te voeren!

Kwa heri, Liefs

Reacties

Reacties

Berdine

Sjoh waren wij maar wat vaker blij met zo iets kleins! Bij ons is het niet groot genoeg..
Geniet nog even en kom snel naar Nederland want ik mis je!

Liefs

Janneke

Als je na gaat he. Zijn wij dan soms best ondankbaar tg? Als je dan zoiets hoort.. Leuk om weer een verhaal van je te.horen Christa! J heb zeker een bijzondere verjaardag gehad om nooit te vergeten!

Liefs janneke

Muk

Prachtig Christa!!
You're doing good!! ;)

lianne

Als ik dit verhaal lees, merk je pas hoe goed wij het eigenlijk hebben hé.

Leuk om te lezen meid!
fijn dat je verjaardag ook daar erg leuk is geweest!
Heel anders natuurlijk..

Liefs Lian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!