waerdtjeopreis.reismee.nl

Happy

Mambo? (hoe gaat het)

De tijd vliegt! Ik zit hier nu al een maand. Afgelopen vrijdag is het pakketje van thuis aangekomen. Het leek wel kerst, was zo blij met al het lekkers. Soep, koffie, speculaas heerlijk allemaal:)

Ik probeer ook steeds foto’s op de weblog te zetten of op Facebook. Maar dit lukt helaas steeds niet. But I don’t give up!

De mensen hier zijn zo gastvrij, we zijn al een paar keer gevraagd om ergens te komen eten. Afgelopen vrijdag avond waren we uitgenodigd bij een Indische familie om te komen eten samen met sister Martha en een Duitse arts. Het was heerlijk!! Ze had zoveel voor ons gekookt, heel veel verschillende soorten gerechten en hapjes. Die mensen eten altijd heel heet/pittig dus ze had al gezegd dat ze het voor ons minder heet zou maken. Voor alsnog had ik heel wat drinken nodig, haha. Daarna hebben we nog een ritje gemaakt en Mtwara bij nacht gezien. Mooi om de te zien dat de mensen hier heel trots zijn op hun (geasfalteerde) wegen en op de rotondes die ze hebben. Terwijl dat voor ons zo vanzelf sprekend is.

Zaterdag hebben we een embola lezing gehad met de personeel van de kliniek. Super interessant. Ook al is het nog niet in Tanzania het kan zomaar gebeuren dat het hier ook uitbreekt. En ja wat doe je dan? Hoe ga je die mensen verzorgen en hoe kun je voorkomen dat heel de kliniek besmet raakt? Dat hebben we allemaal behandelt en zo kunnen ze zorgen dat ze alles al klaar en gereed hebben voor als het wel uitbreekt. (wat we niet hopen natuurlijk)

Deze week loop ik met een dokter mee die van de wondzorg is, hechtingen, verbandjes leggen, gipsen. Super interessant om te zien allemaal! Ik heb al veel mogen helpen en heb al veel wonden gezien. Sommige wonden wil je liever ook niet zien maar dat hoort erbij. Ook hebben we weer een bevalling meegemaakt. Een hele heftige zware bevalling want ze moesten inknippen en hechten. Maar wat een super mooi kindje en de ouders waren ook zo dankbaar!

Bijna iedereen heeft hier wel een geloof. De meeste mensen zijn Christelijk (Katholiek) of Islamitisch. Maar dat gaat hier allemaal heel goed samen. Iedereen accepteert en respecteert elkaar, mooi om te zien! We beginnen dan ook elke dag om 8 uurmet gebed bij Maria.

Vandaag ben ik jarig. Super bedankt iedereen voor de felicitaties en alle lieve berichtjes. Verjaardag vieren kennen ze hier niet. Heel veel mensen weten hun leeftijd ook niet:P Voor de kliniek had ik een cake gebakken, (taart hebben ze hier ook niet) dit vonden ze allemaal heerlijk. Morgenavond hoop ik mijn verjaardag te vieren voor vrienden. Bijzonder om dit zo ver weg op een prachtige plekte vieren.

Liefs van een 19 jarige:)

Reacties

Reacties

Berdine Aman

happy birthday Chrissie! Ik hoop dat deze verjaardag goed in je geheugen opslaat want dit kom je niet weer tegen! Geniet van je verjaardag daar en hopelijk kan ik je over een poosje in december als nog real life feliciteren!

een dikke knuffel en veel liefs!

lianne

Heee!

Leuk om te lezen!
Wat geweldig een bevalling meemaken zo ver weg.
en wat leuk om te lezen dat ze daar zo blij zijn met dingen die voor ons normaal zijn, apart eigenlijk hé!

Veel suc6 en wacht op je volgende verhaaltjes!

Liefs Lian

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!