waerdtjeopreis.reismee.nl

Work, food and other things:)

Hallo allemaal,

Hoe is het daar? Hier goed, ik heb al weer veel gezien en meegemaakt. Vorige week heb ik met de dokter meegelopen. Heel leuk en interessant! Je ziet veel voorbij komen zoals: huidinfecties, veel buik en maag klachten, ook heel erg veel malaria. Maar die diagnose wordt al heel snel gesteld. Heb je een griepje, dan heb je malaria. Maar ook kwam er een noodgeval binnen, een man die had zijn hand tussen de machine gehad, vingertopjes hingen los eraan, dus ja zo zie je nog eens wat. Deze week loop ik mee in de laboratorium, heel veel bloed onderzoeken en ik weet nu ook hoe een hiv test werkt en wanneer het positief of negatief is. Toch merk je dat het heel anders gaat dan in Nederland. Ze dragen weinig handschoenen omdat die heel duur hier zijn, alles gaat hier niet zo steriel of hygiënisch maar ze proberen het wel te doen met alles wat ze hebben!

Ook voor eten wordt er goed gezorgd! Elke dag met lunch wordt er voor ons gekookt. Dit wisselt elke dag enbestaat meestal uit vis, kip, rijst, spinazie, sla, aardappels, soms spaghetti of aardappels met ei (chipsi mayai). Elke dag is het een verassing wat we krijgen. En meestal krijgen we ook een stukje fruit erbij, heel lekker dus. Toch mis ik wel eten en drinken uit Nederland en vooral de koffie!:p Brood hebben ze hier wel maar wordt niet veel gegeten. Bij een supermarkt hier hebben ze allemaal westerse producten daar zijn we zo blij mee:)Je betaald er dan ook wel flink voor maar dan hebben we wel dingen zoals: melk, pasta, jam, pindakaas en boter.

Afgelopen weekend zijn we in Masasi geweest, daar was een traditioneel dansfestival. We waren met bus vol mznugu (witte mensen) en een paar Tanzanianen. Het was een paar uur rijden maar onderweg was het prachtig! We zagen zo veel van Afrika. Het festival was leuk om te zien! Allemaal soorten volken gingen dansen in traditionele kleding en maakten hun eigen muziek. Ook hadden we veel aandacht van alle kindjes die achter ons aanliepen en naast ons kwamen zitten. Echt een leuke ervaring en fijn om gewoon weer Nederlands te kunnen praten naast Engels en Swahili:)

Door het warme weer wordt je erg snel moe.Uit werk doen we soms een middagdutje en 's avonds liggen we er ook weer vroeg in. We hebben ook niet veel meer te doen 's avonds, af en toe een verslagje typen maar omdat we geen internet hebben kunnen we ookniks geen programma'skijken. Wat een rust dus:)

Kwa heri, (goodbye) Liefs

familie van de waerdt

heey Christa !

gefeliciteerd met Gerjanne. wat leuk je blog te kunnen lezen ! gezellig verhaal, en je doet veel ervaringen op zo te merken . fijne tijd verder !
groetjes uit Overberg.

Berdine

aah dat dansfestival! lachen! vast ook nog wel wat filmpjes van of niet? ben beneiuwd! binnenkort gauw weer skypen!

liefs uit koud ziekelijk nijkerk

janneke

Heej chrissi!
wat leuk om zo weer een heel verhaal vn j te horen!wat maak jij daar veel dingen mee! je doet zo egt veel ervaring op. hb jij ok skyp?dan kunne we ok een x skype! ;-)

Muk

Wauw wauw wauw!!!!
Wat verwoord je alles mooi zeg! supergoed!

Tot overmorgen;)

familie vd waerdt

ha Christa !!

al vast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
kunnen we dat niet meer vergeten ! een hele gezellige dag toegewenst,
liefs uit Overberg