waerdtjeopreis.reismee.nl

Reis en de eerste indrukken

Hoi lieve mensen,

Hier eindelijk een berichtje van mij! Ik hebhelaas maar beperkt internet omdat de internetdongels van hier niet werken in onze tablets dus voor wifi moet ik naar een restaurantje. Maar daar hebben we een prachtig uitzicht over zee bij:)

Mijn reis duurde heel lang, veel wachten tussendoor met ook veel vertragingen. Midden in de nacht zaten we op het vliegveld in Dar es Salaam (de hoofdstad van Tanzania) te wachten op onze vlucht naar Mtwara. Ik was helemaal gesloopt want had weinig geslapen.Maar we zijn veilig aangekomen en ik kijk mijn ogen uit want het is prachtig hier!:) Op dag 1 hadden we al in de verte walvissen gezien, super gaaf!

Na de aankomst hebben we een paar drukke dagen gehad. We hebben onze werkvisum geregeld, we hebben een taal en cultuur cursus gehad. En Swahili is nog ontzettend lastig om te spreken. Gelukkig kan ik nu groeten in het Swahili en dat is hier heel belangrijk! Ook hebben we hier al gezwommen met heel veel bekijks en je moet hier ook zeker niet alleen naar de markt gaan.Ze willen allemaal met je praten of met je op de foto. Je voelt je echt zo'n beroemdheid:P

Dit is nu de tweede week dat we stage hebben gelopen. We hebben een hele lieve begeleider zuster Martha. Op dag 1 mocht ik gelijk al injecteren als ik dat wou maar daar wachtte ik liever nog even mee. Inmiddels heb ik dat nu al een paar keer gedaan en dat ging goed gelukkig:) We hebben al veel gezien en meegemaakt. Van de week ook voor het eerst een bevalling, dat was heel bijzonder!

We verblijven in de beach house. Het is zo mooi daar, heerlijk aan het strand. We hebben ookeen grote kamer en delen het huis verder met andere zusters. Ja daar komen we de 3 maanden wel door!:)

Owja het klimaat, het is zo warm hier! Zeker in de 30 graden en dannog te bedenken dat de zomer hier nog moet komen, pff:) Maar het is ook genieten want je kan 's avonds nog lekker lang buiten zitten.

Heel veel liefs vanuit Tanzaniaen tot het volgende verhaal!:)

Reacties

Reacties

Naomi

Klinkt goed hoor super genieten daar

Berdine Aman

Geniet er van! Zullen we ruilen? De zomer hier, jullie de winter.. ;) noutot skypeze maar ;)

Liefs uit nijkerk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!